Jane og Jespers hjemmeside

Overetagen

Sommerferien 2001

Skiferien 2002

Sommerferien 2001 gik på rundtur i Europa. Turen foregik sammen med vores gode venner Claus og Åse og deres 2 drenge.

Turen foregik med bil.

Hmm - jeg kunne ikke få ruteplanlægningsprogrammet til at vise Via Reggio i Italien, så I må nøjes med Lucca istedet

Turen derned

Vi startede kl. 04.00 om morgenen for at nå en af de første færger Rødby - Puttgarden for hurtigst muligt at komme ned til Bandol hvor vi havde lejet et sommerhus af M. Rochiers (?).

Turen derned var forholdvis begivenhedløs - heldigvis - men vi holdt nogle hvil undervejs hvor ungerne kunne lege og de voksne kunne få et hvil og noget kaffe.
Hen under aften nåede vi til en lille by syd for Mulhouse hvor vi overnattede på et udmærket hotel til en meget rimelig pris.

På redningsplanen ses det at der ialt var 6 værelser på hotellet.

Bandol

Endelig nåede vi til Bandol og fandt vores sommerhus.

Sommerhuset viste sig at være underetagen i M. Rochiers hus, men den levede fint op til vores behov, der var rent og pænt, stranden var lige i nærheden ad små gangstier, svimmingpoolen var pæn og ren og M. Rochiers så vi kun noget til når han rensede poolen eller kom med mere Rosevin - meget flink mand.

Vi havde baghaven for os selv og der var swimmingpoolen og grillkøkkenet hvor vi tilbragte megen tid.
og swimmingpoolen
Selvfølgelig var der også tid til den daglige udflugtstur i området. Her er vi på tur omkring Grand Canyon.

Det skal siges at ungerne gerne havde brugt hele ugen i Bandol på skiftevis badestranden og swimmingpoolen.

Åse i poolen

Åse viser her det udspring hun fik karaktererne 10 - 10 for.

Via Reggio

Så kørte vi videre, og ad omveje nåede vi på nogle dage til Via Reggio hvor vi teamede op igen denne gang i nogle ferie lejligheder nogen vej fra stranden, men der var da swimmingpool.

Her sidder vi igen og spiser god mad og drikker god rødvin.
Men vi skulle også på tur, denne gang til Pisa for at se det skæve tårn ...
... og vi var en tur i Lucca, en meget gammel by. Her står vi på toppen at et tårn med træer på og kikker ud over byen ...
... og vi var selvfølgelig ude og se på en vinkælder. Men det er nu ikke som i gamle dage. Store lager bygninger med flasker og ståltanke ...
... og vi var selvfølgelig en tur på stranden, som det er nu ikke som hjemme på vestkysten.

Venedi

Så skiltes vores veje for vi ville gerne til Venedi og Claus og Åse havde andre ønsker.

Vi lå et par dage i telt i nærheden af Venedi og tog bussen til Venedi og gik en god lang tur. En meget spændende by.

Her står vi på den store plads (som jeg har glemt hvad hedder) og ser på de meget flotte bygninger.
Og vi var på kanalfart (bybussen) så vi kunne se de flotte bygninger fra vandsiden.

Saltzburg

Så vendte vi næsen hjemad, men vi gjorde holdt i Saltzburg for vi synes at det kunne være sjovt at vise ungerne saltminerne.

Her er Jane (?) på vej ned af slidsken.

Dette er kun et meget lille udpluk at de billeder vi tog på turen, men jeg håber at det giver indtryk af nogle gode feriedage med dejlige ture, god vin, god mad, og det væsentlige: sammen med gode venner.